Rośnie popularność konsoli Xbox 360 na świecie. Globalne dane o sprzedaży potwierdzają trend

Yusuf Mehdi, wice prezes, IEB oraz Nancy Tellem, prezes ds. mediów rozrywkowych i cyfrowych, uczestniczyli wczoraj w konferencji branżowej All Things D: Dive into Media. Podczas spotkania, zarząd grupy Interactive Entertainment Business przedstawił plany dotyczące rozwoju treści rozrywkowych na konsoli Xbox 360 oraz opublikował informacje o popularności platformy wśród konsumentów. Wśród nich, znalazły się m.in. światowe wyniki sprzedaży konsoli Xbox 360 w 2012 roku, w tym:

 

 

Podobnie sytuacja kształtuje się w Polsce, gdzie rozrywka elektroniczna przestała być postrzegana wyłącznie, jako zabawa dla nastolatków, głównie za sprawą pojawienia się kontrolerów ruchowych. Już nie tylko dzieci, ale całe rodziny, poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Tym sposobem, konsole zrewolucjonizowały domową rozrywkę, stając się w nich centrum multimedialnym. Co więcej, odwrotnie, jak w przypadku pecetów, zakup konsoli wiąże tylko z jednorazowym wydatkiem na urządzenie, bez konieczności ciągłego inwestowania w podzespoły, aby nadążyć nad zmieniającymi się wymaganiami oprogramowania. Dodatkowo, konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają obecnie współprace pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online czy zdalną wymianę i udostępnianie plików. Dzięki temu, konsola staje się nie tylko centrum zabawy, ale również i centrum kontaktu z otoczeniem.

 

Jakub Mirski, Marketing Manager Xbox 360 z polskiego oddziału Microsoft, komentuje: „Konsole to obecnie kategoria notująca wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w Polsce. Jedną z najwyższych w branży RTV. Podobnie jak w USA, również w Polsce Xbox 360 jest w ostatnich miesiącach liderem sprzedaży tego segmentu, głównie dzięki ogromnej popularności systemu Kinect.